Jika u all ada maklumat untuk i sebarkan demi mempertahankan ABATA u all boleh kirimkan melalui email: b2bspa@gmail.com

Thursday, October 17, 2013

AZWANBRO BODOH SEBAB BANYAK SANGAT CILOK DUIT RAKYAT PERAK!!!


Azwan Bro yang pernah i ceritakan dulu masih lagi tergantung keputusannya dan setakat tadi dengarnya kemenagan akan diberikan kepada Azwan Bro tetapi tidak rasmi.

Ok.. i ambil cerita kali ni dari sebuah blog yang juga menetang Azwan Bro menjadi Ketua Pemuda UMNO Malaysia dan apa sebabnya..

Kalau di Perak, siapa yang tak kenal dengan Azwanbro, manusia sengkek asalnya tapi kemudian jadi kaya-raya kerana diberi kepercayaan oleh si metalik bernama Zambry Kadir. Kalau di Perak, siapa yang tak kenal dengan pelesit merangkap jembalang tanah ini.

Budak-budak Perak News, anak-anak buah Nizam Kicap cukup tahu macammana pelesit sekor ni bermegah-megah dengan duit cash berjuta-juta ringgit yang dibawa dalam begnya. Punca dapat duit berjuta-juta tunai tu, tak payah tanya ler tapi memang amat mencurigakan. Ramai yang kata, Azwanbro gunakan nama Metalik Perak untuk pungut duit dari tokey-tokey yang berniaga lendir dan pusat-pusat judi haram.

Bagi kengkawan lama, tentu ingat lagi macam mana sebelum Zambry naik jadi Menteri Besar Perak, pelesit ni menangis-nangis dan merayu-rayu minta bantuan kewangan daripada kengkawan lebih-lebih lagi masa isteri pertamanya nak bersalin. Punyalah sengkek masa tu, sampaikan duit untuk bayar hospital pun tak mampu diadakan.

Tapi bila naik pangkat jadi tukang bawa duit Metalik Perak tu, sombong dan juahnya menjadi-jadi. Kengkawan yang rajin duk tolong dia dulu, dia buat-buat tak kenal, malah dalam satu kes, dihalau keluar dari pejabatnya macam anjing kurap.

Sekarang ni, Azwanbro menguasai Yayasan Bina Upaya, YBU, sebuah agensi yang patutnya membangunkan dan memberi bantuan kepada golongan miskin. Malangnya, bila pelesit dan syaitan dilantik ke jawatan itu, yang dia buat bukanlah bantu orang miskin, tapi dia menyebat duit orang miskin untuk dirinya sendiri.

Itu pasallah, Azwanbro boleh upah ramai blogger dan Facebooker pro-Umno untuk berkempen bagi pihaknya. Dia tak turun pun ke akar umbi tapi cukup dengan menghantar RM20,000 ke setiap Bahagian bersama cai untuk menaikkan namanya. Disebabkan Pemuda UMNO memang jenis lahap dengan duit, mudahlah kerja Azwanbro untuk dapat undi deme.

Baru kejap tadi, team macai Azwanbro buat PC di Pan Pac pertikaikan keputusan pemilihan. Kata deme, Azwanbro dapat undi lebih 73. Pengumuman JK Pemilihan UMNO yang Azwanbro atau nama sebenarnya Khairul Azwan seri dengan Jamawi Jaafar, dikecam dan dipertikaikan. Deme kata, Azwanbro dapat 76 undi.


Macai utama Azwanbro, Anuar Ariffin dalam PC kejap tadi, kata, deme dah hantar surat bantahan kepada TS Tajol. Dakwa dah check angka dengan wakil-wakil calon deme. Macai lagi sakit hati bila Jamawi dalam Facebook berkata, dia yakin menang kiraan undi popular sekalipun hilang 6 undi Bahagian di Sabah.

Kalau dah jenis kaki songlap, akhirnya terbarailah jugak kebodohannya. Kenyataan yang dibuat oleh Azwanbro dan macai-macainya akan buatkan dia kalah secara automatik. Pelesit itu dan macai-macainya dah gelabah sampai perlu pertikaikan keputusan sampai dah tak boleh sabar tunggu hari Rabu. 

Udah-udahlah tu yop... doa isteri pertama komer yang teraniaya dulu dan doa orang-orang miskin yang komer balun duit deme, dah dikabulkan Tuhan. Takkan nak tunggu kudis jadi kat mulut baru komer nak terima hakikat kut?
Ok u all dah baca dan u all  nak ke penyamun ni jadi Ketua Pemuda u all??

Kekayaan Melampau Dato Shafie Abdullah Ketua Bahagian UMNO Wangsa Maju.


Wauuuu... baru sekarang i tau kenapa ramai orang tergila-gila nak jadi Ketua Bahagian UMNO ni.. Kawan i kirim gambar ni kat i dan dia bagitau inilah hasil titik peluh menjadi Ketua Bahagian UMNO.

Gilala diorang ni.. i bukan kata nak jadi kaya, lagi miskin ada la dengan hutang bank yang melambak nak sara bisnes spa i ni.

Nama Ketua Bahagian UMNO ni ialah Dato Shafie Abdullah dan merupakan ketua bagi Bahagian Wangsa Maju, Pernah menjadi SETPOL PM selama 9 tahun dan menjadi Ketua Bahagian baru 1 penggal tetapi sudah mempunyai kekayaan sebanyak ini:

> Rumah bak Istana
> Tanah di Kg Puah, Kolam ikan di Bukit Merah, Dusun di Ulu Yan, Tanah di Rembau dan banyak lagi..
> Lot Kedai Festival Shopping Mall
> 10 unit kondo mewah di sekitar KL
> Sekurang-kurangya 12 kereta mewah jenama Mercedes, BMW, Alphard, Harrier, Hilux dan 2 Motorsikal Harley Davidson.
> Suami isteri gila main golf kalah pasangan suami isteri PM

Persoalannya dari mana datang kekayaan ini dengan hanya sepenggal menjadi Ketua Bahagian UMNO?

Orang Wangsa Maju bagaimana? menjadi akaya atau tidak selepas sepenggal pemerintahan Dato Shafie di sana?

Kalau terus-terus begini maka UMNO memang sah menyembah bumi pada PRU 14 nanati dan jangan haraplah rakyat akan mengundi BN kerana kerakusan pemimpin-pemimpin UMNO seperti ini.

Kepada Rakyat Wangsa Maju sedarlah dan berilah peluang kepada orang lain dan mari sama-sama hapuskan manusia yang berperangai binatang ini demi survival agama, bangsa dan negara.

Ok lah.. i sambung kerja dulu.. u all fikir-fikirkanlah...


Dato Nawawi yang lebih pentingkan Cina daripada Melayu, Adakah itu calon pemimpin pilihan u all?



i tak sangka rupanya perjuangannya untuk membela nasib Melayu selama ini hanyalah sandiwara semata-mata.

Sebab apa i kata begitu adalah kerana Ketua UMNO Bahagian Shah Alam iaitu Dato' Ahmad Nawawi M. Zin yang rupa-rupanya telah mengkhianati kepercayaan diberikan akar umbi bahagian tersebut apabila memberikan pelbagai projek bernilai puluhan jutaan ringgit kepada seorang tauke Cina, Boon Heng Chong, pengarah urusan Generasi Nirwana Sdn Bhd.

KL INTERNATIONAL AIRPORT, SEPANG, SELANGOR.WORKS PACKAGE : AF06A-DESIGN,CONSTRUCTION, COMPLETION,TESTING AND COMMISSIONING AND MAINTENANCE OF AIR TRAFFIC CONTROL TOWER
i tak faham kenapa boleh jadi macam ini. i memang malas sebenarnya nak bawa cerita macam ini tapi bila i fikirkan nasib bangsa i mula rasa geram dan marah. i tak nak orang muda jadi macam i disebabkan kerakusan jantan-jantan dayus macam Nawawi ni...(dah macam bini Mat Yo la pulak)..
BUKIT GAMBIR INTERCHANGE AND TOLL PLAZA
Kawan i yang beritahu kisah ni sebenarnya dan menurut dari maklumat yang i dapat, projek Lebuhraya Shah Alam (KESAS), Lebuhraya Kemuning-Shah Alam (LKSA) dan Projek Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) Sungai Rasah telah diberikan kepada tauke bermata sepet ini semata-mata demi menjaga kepentingan peribadi dan kewangan Ketua UMNO Bahagian Shah Alam sendiri.

Lagi sekali i pelik, sebenarnya apa tujuan Nawawi berbuat demikian hingga sanggup melebihkan Si Mata Sepet lebih daripada orang Melayu yang mendokong perjuangannya selama ini?.


Tupai yang pandai melompat tu pun boleh jatuh ke tanah inikan kita manusia yang lemah ni, dan pepatah itu mama i yang bagi supaya i tak lupa daratan tapi malangnya i langgar nasihat yang mama bagi dan kerana itulah i jadi macam ini sekarang.

Berbalik pada cerita Nawawi tadi, i diberitahu kini tembelang Nawawi semakin terserlah apabila selain daripada projek-projek tersebut, pelbagai lagi kontrak diberikan kerajaan Pusat melalui Unit Penyelaras Pelaksanaan (ICU) Selangor kepada tauke tersebut demi memastikan kroninya ini sentiasa 'kenyang', disamping kekayaannya sendiri bertambah.

i sendiri terkejut lepas dengar berita ini, i tak sangka rupa-rupanya selama ini warga Shah Alam nyata dikhianati bulat-bulat apabila Nawawi juga menggunakan kedudukannya untuk memastikan kesemua adik-beradik dan kroninya bertambah kaya.

Apa jadi dengan nasib Pemuda UMNO Shah Alam yang berdemostrasi di tol Sungai Rasah?. i dengar bulat-bulat kena tipu dengan Nawawi apabila akhirnya Nawawi dipanggil oleh PLUS dan diberikan projek bernilai puluhan jutaan ringgit. Tapi apa yang tidak sedap didengar pula i  dapat tahu projek itu diberikan kepada sahabat baiknya, Chong.

Kawan i juga cakap dia turut menggunakan hasil projek ini demi menambah aset sendiri tanpa mempedulikan nasib akar umbi UMNO di Shah Alam sehingga dalam Pilihanraya Umum lalu, apabila akar umbi meminta pendahuluan dana pilihanraya, pelbagai alasan diberikan oleh Nawawi. i tertanya-tanya. apalah nasib ahli UMNO Shah Alam ditipu bulat-bulat oleh orang yang sibuk melaungkan perjuangan membela nasib bangsa?

Beginikah nasib akar umbi UMNO Shah Alam, kena tipu kaw-kaw! bulat-bulat! segiempat tepat!!

i tak sangka la u ni Nawawi! Sanggup u tipu orang Shah Alam yang beri kepercayaan pada u. u ini memang taraf P*****K la... (Haaa kan i dah mencarut)

Dah la.. i nak tidur.

Kat bawah ni ada sikit gambar untuk u all nilai sendiri.

Yang ini gambar Chong bersama Ketua Bahagian Kota Raja
Gambar Chong bersama adik Nawawi, Suhaila M.Zain




Thursday, October 10, 2013

#UMNOberubah4PRU14: #KJ4KP terpaksa ambil gambar bersama #AzwanBro4NKPUM untuk pastikan Azwan Bro menang..


Nampak hebat sangatkah #AZWANBRO4NKPUM ni sampai YB #KJ4KP terpaksa bergambar bersamnya untuk menunjukkan seolah-olah #AzwanBro4KPUM adalah pilihan #KJ4KP yang akan bersamnya memimpin Pemuda UMNO Malaysia nanti.

i bukan nak menyibuk tetapi i rasa jijik sangat bila seorang yang digelarkan penyamun ini akan menjadi barisan pemimpin dalam Pemuda Malaysia.

Apa yang Azwan Bro boleh lakukan selain menyamun? Seorang penganggur yang kaya raya dan kini mahu memimpin pula Pemuda Malaysia..

i rasa kalau dia ni menang memang u all pemuda-pemuda semua dah gila la kerana terpaksa memilihnya atas sebab apa.. atau atas sebab duit mungkin?...


i bukan nak buat tuduhan tapi ini yang  i  dengar bila sahabat-sahabat masuk ke spa i ni.. kekadang bosan jugak mendengarnya tetapi kekadang tu mula sakit hati bila i fikirkan betapa mudahnya mereka-mereka ini cari duit hanya dengan menjadi pemimpim dalam UMNO.

i kalau boleh memang tidak mahu sebut tentang keburukan UMNO ni kerana keluarga i antara pejuang-pejuang UMNO yang tidak pernah mengharapkan apa-apa kecuali keamanan dan Ketuanan Melayu itu dapat terus dipertahankan.

Tetapi malangnya sekarang ini semua itu hanya tinggal "cerita dongeng" sahaja kerana adanya manusia-manusia rakus seperti #AzwanBro4KPUM ini.

i tidak mahu cerita tentang rasuah atau apa-apa berkaitan kempen kerana semua orang sudah kenak dan tahu cara Azwan Bro berkempen dan dia memang punyai wang yang banyak dan jika habis pun tak mengapa asalkan boleh menang dan kumpul lebih banyak wang lagi selepas ini.

i tak tahu sampai bila UMNO akan menanggung semua ini? UMNO tak ubah seperti Petaling Street tempat oraang berniaga mengumpul wang dan harta tanpa memperdulikan siang dan malam mahupun keluarga danitulah yang berlaku dalam UNO hari ini apabila Agama, Bangsa dan Negara diletakkan ketepi untuk memberi laluan harta dan kekayaan di depan sekali.

i nak tanya u all semua kalau u all ada semua syarikat seperti yang i sebutkan dibawah ini, adakah u all nak bertanding merebut jawatan dalam kepimpinan UMNO ni dan nak buat apa?

Khairul Azwan Harun started his career in 1999 with Ernst & Young, Chartered Accountants at Kuala Lumpur Office and held senior positions in Business Assurance and Corporate Recovery divisions. He was involved in E&Y corporate advisory assignments at several public listed companies and GLCs. He joined Perak State Government in 2004 and was appointed as CEO of Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan (YBUDR), a state charity foundation in 2010 until 2011. Presently, he is the Deputy Chairman of the Board of YBUDR. He is also an adjunct Lecturer of Management and Leadership at PETRONAS University of Technology


Pangkor World Jetrace Challenge 2012
Azwan representing Chairman Pangkor World Jet Race Challenge 2012.


2012 Perak Aman Jaya Career Carnival
He also Secretariat Chairman 2012 Perak Aman Jaya Career Carnival at Ipoh City Council Plain.


Perak Football Association
Khairul Azwan also Deputy President, Treasurer and Manager for 2011 - 2013


Biosis Group Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is Independent Non-Executive Director of Biosig Group Bhd (Biosig). He is a member of the Audit Committee.


Taipan Merit Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Taipan Merit Sdn Bhd (Taipan).


Lumut Maritime Terminal Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is Director of Lumut Maritime Terminal Sdn Bhd (Lumut Maritime Terminal).


Akademi Pemuda
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is Chairman of Akademi Pemuda (AP).


Mexter Technology Berhad
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Mexter Technology Berhad (Mexter). He have 17.5% Share.


Teknologika Serumpun Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Teknologika Serumpun Sdn Bhd (Teknologika Serumpun).


Lumut Maritime Terminal Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Lumut Maritime Terminal Sdn Bhd (Lumut Maritime Terminal).


Great Colour Holdings Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Great Colour Holdings Sdn Bhd (Great Colour).


Tri-Silver Holding Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Tri-Silver Holding Sdn Bhd (Tri-Silver).


Percetakan Teman Gigih Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Percetakan Teman Gigih Sdn Bhd (Percetakan Gigih).


Nucleus Network Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Nucleus Network Sdn Bhd (Nucleus Network).


Gagasan Astral Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Gagasan Astral Sdn Bhd (Gagasan Astral).


Cerracraft Malaysia Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Cerracraft Malaysia Sdn Bhd (Cerracraft).


Silver Events Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Silver Events Sdn Bhd (Silver Events).


Cerra Ceramics Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Cerra Ceramics Sdn Bhd (Cerra Ceramics).


Junjung Pesona Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Junjung Pesona Sdn Bhd (Junjung Pesona).


Usaha Bina Upaya Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Usaha Bina Upaya Sdn Bhd (Usaha Bina Upaya).


Ladang Korbu Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Ladang Korbu Sdn Bhd (Ladang Korbu).


Tulus Masyhur Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Tulus Masyhur Sdn Bhd (Tulus Masyhur).


Bioenergy Harvest Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Bioenergy Harvest Sdn Bhd (Bioenergy Harvest).


YBU Education Services Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of YBU Education Services Sdn Bhd (YBU Education Services).


YBU Holdings Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of YBU Holdings Sdn Bhd (YBU).


Perumahan YBU Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Perumahan YBU Sdn Bhd (Perumahan YBU).


YBU Ar Rahnu Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of YBU Ar Rahnu Sdn Bhd (YBU Ar Rahnu).

Ini semua hanyalah yang kita tahu dan dipaparkan daam laman internet dan apa yang kita tidak tahu mungkin banyak lagi ... i ada dengar yang Azwan Bro ini  ada juga Power Plant di Indonesia...

Ada atau tidak i tidak ada bukti tapi melalui khabar angin itulah ceritanya.. 

Untuk mengakhiri cerita.. i nak ajak u all berfikir dengan apa yang i tulis di atas dan tanpa menuduh atau memfitnah i  hanya mahu u all sedar yang Azwan Bro ini bukanlah manusia yang layak memimpin pemuda-pemuda di Malaysia ini..

Carilah pemuda yang benar-benar mahu membawa perubahan yang seterusnya akan memberi saningan dalam PRU yang akan datang dan bukannya pemuda yang hanya akan membawa keruntuhan dan kemuflisan UMNO sebelum PRU 14 menjelang...

#UMNOberubah4PRU14

Monday, September 9, 2013

POsting itu sudah dipadam sambil bercerita sedikit tentang manusia kurang kasih sayang dalam gambar tu.


Salam dan selamat pagi u all semua..

Pagi ni i bagung dengan ceria dan segar sekali sambil bangun buka email dan terjumpa sahabat minta supaya posting berkenaan Ketua Bahagiannya di padamkan dari blog i..

Hehehehe.. tak sangka i ingat takda la orang nak baca tulisan i.. rupanya dalam diam dah ada yang terangkat dan panas bontot.

Walau apapun atas alasan munasabah yang diberikan dalam email i maka dengan baik hatinya i telah padamkan posting itu dan itu tidak bermakna i akan lupakan kerana i bukan jenis macamtu.

Tengokla nasib dia lepasni jadi camana dan i doakan u yang hantar email dan pasukan u akan beroleh kejayaan menentang manusia durjana.

Ok.. habis.

Kat atas tu ada gambar budak-budak yang tidak mendapat kasih sayang seorang ibu..

Mungkin kerana ibunya tidak mengajar mereka bagaimana cara menghormati orang lain dan berterimakasih maka merekamembawa bendera komunis sebagai panji perjuangan mereka.

Mereka ini menjadikan duit dan habuan kuasa sebagai makanan dalam kehidupan dan tidak pernah ada rasa bersalah dalam diri mereka kerana yang lebih penting adalah kuasa dan wang.

Nanti i cerita sikit lepas ni.. i nak buka kedai dulu sebab dah jam 10 sekarang ni.. manalah tahu rezeki i murah hari ni sebab tolong orang.

Byeee..

Thursday, August 22, 2013

KHAIRY JAMALUDDIN JANGAN BUAT DOSA KALI KEDUA, GANTI SEGERA UNGKU SALLEH


Salam raya, agaknya ramai lagi yang sibuk beraya dan yang menjadi mangsa keadaan adalah orang seperti i yang meniaga perniagaan spa ni. Mungkin ramai yang dah berhabis wang ringgit nak beraya dan lepas raya mereka berjimat. Takpa lah.. disebabkan itu, i sentiasa akan ada cerita untuk u all semua. 

So, cerita i hari ni pasal seorang pemimpin hebat di Negeri Selangor... Selangor oh Selangor, nampaknya negeri ini tidak pernah terlepas daripada kontroversi memalukan membabitkan ahli politik.. baik dari Menteri Besarnya yang tertido ketika ditemubual pemberita, hingga ke seorang pemimpin politik yang membelasah anak sendiri dan isterinya hingga cedera dan disabit kesalahan di Mahkamah baru-baru ini. 



Gila kan budak ni?? tapi itulah kisahnya seorang kaki pukul yang juga adalah Ketua Pemuda UMNO Selangor, Ungku Md. Salleh Ungku Abd. Jamal yang didakwa membelasah ahli keluarganya kerana dikatakan ada kaitan dengan kisah kecurangannya.

i sebenarnya memang pantang pasal pukul-pukul wanita ni sebab i pun wanita dan i dapat rasakan betapa sakitnya bila kita dianiaya seperti itu hanya kerana tidak menurut arahan untuk memenuhi nafsu syaitannya.

Berbalik kepada cerita, Ungku Salleh yang terkenal dengan sifat panas barannya memang sarat dengan masalah. Beliau pernah didakwa melarikan wang peruntukan yang sepatutnya diagihkan kepada semua ketua pemuda di Selangor bagi tujuan penganjuran program.

Ungku Salleh sekali lagi melakukan kesilapan serupa apabila didakwa tidak telus kerana hanya menyerahkan sebahagian sahaja wang peruntukan piliharanya kepada ketua-ketua pemuda di Selangor. Disebabkan tindakan Ungku Salleh itu, kebanyakkan pemuda di bahagian berdepan masalah bagi menggerakkan jentera. 

Dalam sejarah kewujudan pemuda UMNO Selangor. Ramai mengakui bahawa pemuda UMNO Selangor di bawah kepimpinan Ungku Salleh adalah yang terburuk sekali. Ungku Salleh bukan pemimpin yang baik kerana tidak menjalankan tugas sebagai ketua pemuda sewajarnya. 

Tiada program dan rancangan dari otak beliau bagi menggerakkan jentera pemuda dalam menghadapi PRU-13 baru-baru ini.

Justeru itu, tindakan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin yang melantik Ungku Salleh sebagai Ketua Pemuda Selangor adalah dosa besar tidak terampun terhadap rakyat Selangor khasnya ahli pemuda.

ibukannya nak menyibuk tetapi memandangkan Ungku Salleh sedang didakwa di mahkamah kerana membelasah ahli keluarganya. Maka secara automatik-nya, jawatan Ketua Pemuda UMNO Selangor telah kosong.

Kekosongan itu perlu diisi dengan segera!

Inilah peluang dan harapan baru untuk pemuda UMNO Selangor.

i berharap Khairy Jamaluddin jangan mengulangi dan menghampakan hasrat Pemuda UMNO Selangor. Lantiklah seorang pemimpin baru bagi memangku jawatan Ketua Pemuda UMNO Selangor yang telah kosong.

Dan dengan penuh harapan yang tinggi menjulang i amat berharap agar yang akan dilantik itu nanti bukanlah dari kalangan kaki pukul bini macam Ketua Pemuda UMNO Selangor ini.

Tuesday, August 20, 2013

Gila la U all... i pun GANGSTER (Rumah Urut) tapi takda la sampai nak bunuh polis.. kalau tukang urut i mati u all nak buat perarakan tak?


Hebat sungguh negaraku MALAYSIA kerana kematian penjenayah kongsi gelap diraikan sampai sedemikian rupa dan diarak bak perwira negara.

GANGSTER

Siapa Gangster?

Mereka ini adalah golongan manusia yang lain dari masyarakat, mereka lebih kuat dan berani dan kerja mereka lebih kepada menunjukkan kekuatan, mempunyai pengikut, menguasai kawasan dan meraka mendapat pendapatan.

Mereka berkumpulan, merompak, mencuri, peras ugut, rangkaian dadah, penyeludupan, cetak rompak, ugut, bunuh, rogol dan berbagai kegiatan yang tak mampu dilakukan oleh orang biasa.

Mabuk, Disco, Khayal, berseronok dan berhibur akan menjadi pengisi masa lapang dan mereka boleh lakukan apa sahaja yang mereka mahu.

Banyak kongsi gelap dalam negara kita Malaysia yang sampai tak mampu untuk i ingat kerana i bukan gangster tapi apa yang boleh i kongsi mereka ini terbahagi kepada kumpulan satu kaum, kumpulan campur kaum, kumpulan sendiket dadah, pelacuran dan seperti yang i sebutkan di atas tadi.

Jadi, apa yang berlaku baru-baru ini melibatkan sebahagian daripada kumpulan ini dimana 5 orang yang mati ditembak dikatakan adalah suspek kepada pembunuh upahan dan mereka adalah ahli kongsi gelap dan terbukti lihat sendiri dalam gambar.

Menurut cerita, berlaku berbalas tembakan antara pasukan polis dan kumpulan mereka dan kesudahannya mereka berlima tewas.

Kronologi cerita dipendekkan kerana terlalu mudah dan tak payah pakai "mesin kira" atau "Kalkulator" kerana ada berbalas tembakan.


Bagaimana dan apa tujuan orang awam yang dijaga Polis, Tentera dan pasukan keselamatan lain mempunyai senjata api dan berani pula berbalas tindakan dengan polis?

pertama, u all yang tak puas hati jawablah kenapa orang awam ada senjata api yang boleh membunuh?

kedua, kenapa pula pihak Pakatan Pembangkang beria-ia bersengkongkol dengan penjenayah terbabit?

dan ketiga, yang paling menarik mereka diusung diarak bagai satria medan tempuryang mati syahid dan bagaimana pemerintah negeri boleh berdiam diri melihat kumpulan "GANGSTER" bermaharajalela membuat onar mencemarkan imej negeri yang dikatakan hebat dari segala segi itu?

i tidak mahu mengulas tentang polis kerana seperti yang i terangkan itu metematik mudah bila bertempur dengan lawan yang bersenjata dimana satu daripada pasukan itu adalah pasukan keselamatan yang melindungi negara maka apakah status pasukan yang satu lagi? takan pasukan tukang urut macam dalam spa i ni.

untuk sikit "review" pasukan yang menggempur penjenayah terbabbit datangnya dari pasukan (D9) Bukit Aman, Kuala Lumpur dan i nak bagitau u all mereka ini tidak datang suka-suka, jalan-jalan makan angin kalau tanpa maklumat kelas A1 yang terperinci. Contoh mudah mereka terus tembak orang yang nak tembak mereka camana leh kenal dan bila pulak mereka kenal.. hahahah.


Dan terakhir sekali i ucapkan berbanyak terima kasih dan tahniah kepada abang polis kerana keberanian mereka dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab diamanahkan kepada mereka untuk menjaga negar ini supaya terus aman dan makmur bukan hanya dari tangan penjenayah tetapi dari kalangan pembela sendiri.

ehehehe.. kalau u all nak tau apa yang i maksudkan "PEMBELA" tunggu i tulis pada tulisan yang akan datang dan i nak bagitau u all semua ceritanya memang menarik dan nanti ada yang terasa pedasnya.

OK. ada orang nak urut plak.. so i kena jalankan tugas..

Kepada sesiapa yang tidak puas hati dengan tulisan i kena la promosi Spa B2B i ni sebab kalau takda pelanggan tangan i jadi gatal nak menulis dan kalau langsung takda pelanggan dan i marah lagilah jadi macam-macam yang i tulis... ok bye Abang Polis...

Issshhh...tak sabar-sabar la abang ni nak urut!!! nanti i urut ngan sebuk sili abang punya baru abang tau.. hehehhehe

Oppsss..lupa lak... gambar untuk u all kat bawah.. 04 la geng dia...





Friday, August 16, 2013

Loman Noor Adam penyamun yang diiktiraf dan dijunjung mertabatnya



Haiii...salam pada semua yang masih dalam mood raya. i tahun ni tak berapa nak beraya pasal sibuk dengan bisness dan cawangan baru i.

i ada cerita baru untuk u all malam ni pasal Lokman Noor Adam yang bakal bertanding jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia ni.

i dengar cerita dia ni dulu barua Anwar Ibrahim yang kononnya pejuang sejati bagi pihakAnwar Ibrahim yang sanggup mati la cam gitu.

Lokman ni dulu bekas Ahli Majlis Kerja Tertinggi Parti Keadilan Nasional yang mempertikaikan dana penyangak mata wang Yahudi, George Soros.

Tapi apa yang i nak ceritakan kat sini bukanlah kisah itu tetapi kisah bagaimana dengan mudahnya UMNO mempercayai seorang dan bebrapa orang bekas Ahli PKR yang dulunya pernah melakukan berbagai-bagai perkara yang memalukan parti UMNO itu sendiri.

Lokman pernah membakar bendera UMNO (orang kata k. bukan i kata), maki hamun Tun Dr Mahathir dan berbagai lagi perkara buruk demi mempertahankan Bapa Gay Malaysia.

Tapi hari ini selepas beberapa tahun menyertai UMNO, Lokman terus jadi kaya seperti Azwan Bro (penganggur yang kaya raya), ada motor besar, rumah besar dan semuanya besar hasil daripada wang UMNO yang pernah dikutuknya dulu.

Persoalannya apakah jasa Lokman Nor Adam? berapa ramaikah ahli pidato UMNO yang sudah berjaya seperti pemidato Pakatan Pembangkang?

Tetapi malangnya kerana atau atas sifat kroni akhirnya Lokman Noor Adam yang dahulunya pengkhianat diagung-agungkan dan nak diangkat pula menjadi pemimpin tertinggi dalam barisan kepimpinan pemuda UMNO Pusat.

Dalam parti UMNO ada ribuan malah jutaan pengikut yang setia, pemimpin peringkat bawahan yang bekerja mati-matian untuk mempertahankan parti keramat itu tetapi dimanakah penghargaan untuk mereka?

Cukupkah hanya dengan menjamu mereka makanan dari Restoran Thai yang tak seberapa harganya jika nak dibandingkan dengan penghargaan yang diberikan kepada pengkhianat yang pernah cuba menjahanamkan parti UMNO?

i bukan nak over tapi i nak tanya pada pemimpin tertinggi UMNO, apakah jaminan yang pengkhianat ini tidak akan mengkhianat parti yang menjadikannya kaya ini?

Mereka ni katak (macam Ibrahim Ali) suka suka lompat pasal dah memang sifat dia macam tu dan bukan dia peduli pun apa orang nak kata janji apa yang dia nak dia dapat.

u all pilih dan u all akan dapat apa yang u all pilih. terpulanglah kepada u all semua.

Tuesday, August 13, 2013

@azwanbro Naib Ketua Pemuda yang bakal jahanamkan bangsa Melayu


Hai.. Salam Salam Syawal dan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua yang mengenali diri i.

Sibuk juga beberapa hari ni tapi itu bukan beerti i tak leh nak tulis cerita-cerita menarik tentang penyelewengan golongan elit UMNO dalam blog i ni.

Semalam sambil sembang ngan sahabat spa i dapat pula satu cerita yang tak berapa menarik tentang jutawan muda yang i pernah senaraikan berapa banyak syarikat yang dia ada beberapa minggu lalu.

Azwan Bro seorang jutawan muda yang dikatakan menjadi kaya raya hasil daripada projek-projek UMNO betul ke tidak ni?.

Sahabat i kata Azwan Bro ni punya kerja ialah tukar kulit proposal orang.. tak tau la member i ni kata betul ke tidak tapi bila difikirkan ada juga logiknya.

Kalau tidak bagaimana Azwan Bro boleh jadi director punyalah banyak syarikat kan.

Takpalah itu rezeki dia tapi apa yang menariknya ialah berapa banyakkah wang yang akan Azwan Bro gunakan untuk menang dalam pertandingan merebut jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia?

Kalau saudara-saudari nak tahu tak la banyak sangat wang yang akan dibelanjakan.. cuma dalam anggaran 8 lori sahaja.

hahahaa... jadi apakah persoalannya?..

Persoalannya: bila dah banyak wang yang keluar bagaimana pula nak 'cover' semula wang yang telah dikeluarkan itu?.

seperti yang i tulis dulu, ramai yang kata Azwan Bro ni kaki projek dan buktinya lihatlah sendiri berapa banyak syarikat yang dia ada syer di dalamnya.

Lepas menang jawatan tu nanti Azwan Bro akan bertambah kaya sebab dia akan mintak tolong orang atsan yang memang dah faham kalau bertanding ni memang banyak wang yang habis untuk melobi dan dapatkan projek untuknya.

Apa susah.. syarikat yang dia ada banyak dan dengan itu mudah untuk dia mendapat apa yang dia mahukan iatu projek untuk wang.

Jadi, selepas itu nanti apa akan jadi pada nasib PEMUDA UMNO?

i sebenarnya kesia lihat Pemuda-pemuda UMNO ni.. cuba lihat la sendiri kat kampung-kampung sana apalah yang mereka ni semua ada?

Mereka ini semua hanya dapat makan mewah dan meriah bila ada pertandingan macam ni tapi bila dah habis mereka akan balik ke kehidupan asal dan kalau sebelum tu mereka merempat maka merempatlah jawabnya.

i bukan nak tuduh tetapi inilah hakikatnya apabila pemimpin yang dipilih adalah dari golongan "KAKI PROJEK" dan semetinya mereka akan sibuk dengan rutin harian mereka untuk mencari projek walaupun mereka sudah menjadi pemimpin.

Dimanakah agenda untuk memertabatkan bangsa Melayu?..

Jawapannya: pergi matilah yang penting aku kaya!

i pun orang meniaga jadi i faham rutin orang meniaga jadi mengapa perlu kita memilih pemimpin yang kaki meniaga ini untuk memimpin gerakan bangsa kita?

Bangsa kian musnah dan kita masih memilih untuk meletakkan manusia yang akan menjahanamkan bangsa kita!! untuk apa?

Fikirlah.. i tak rugi apa-apa tapi u all yang akan rugi jika tidak punya apa-apa sebelum bangsa melayu ini hancur kerana kesilapan kita memilih pemimpin yang hanya tahu untuk mencari kekayaan dan tidak memperdulikan nasib anak bangsa.

Friday, August 2, 2013

Noh Omar Terhutang Nyawa Dengan Pegawai Medianya Si Nizam Noz


Selamat malam, sebab i boring malam ni, i nak cerita sikit pasal. Dato' Seri Noh Omar, Ahli Parlimen Tanjong karang yang dah semakin tua sekarang ni..

Semua orang pun tahu yang Noh Omar akan pertahankan jawatannya di Tanjong Karang sampai dia mati.

Lama sangat dah sebenarnya Noh Omar pegang jawatan tak kira la Ahli Parlimen atau Ketua Bahagian.

i bukan nak persoalkan jasa dan tanggungjawabnya tapi apa yang i rasa nak tegur ialah tentang kroni dan pegawai yang mengelilinginya.

Sebagai contoh, Nizam Noz selaku pegawai media Noh Omar yang dibayar ntah berapa banyak, apa tugasnya?

Nizam bertanggungjawab penuh dalam hal pentadbiran Media Noh Omar hinggakan apa saja yang melibatkan media Noh tak mahu tahu.

Semuanya diserahkan kepada Nizam dan nizam mengaut keuntungan yang banyak dalam hal tersebut.

itu belum dikira dengan blogger yang dibela oleh Nizam yang dibayar puluhan ribu tetapi kesannya langsung tak ada.

Selangor dalam PRU yang lepas tidak boleh diketepikan penglibatan Nizam dalam mengatur gerakan blogger yang kononnya hebat dan terlatih tetapi kesudahannya kalah teruk.

Noh sebagai Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor yang dulu harus bertanggungjawab kerana kegagalan untuk memenangi PRU.

Mana blogge hebat yang Nizam aturkan? Mengapa blogger yang terlatih itu gagal mempertahankan Selangor?

Jadi ringkasannya, Noh jika mahu dihormati pada penggal ini tanpa gelaran Menteri harus mengambil kira kebolehan pegawai-pegawainya dalam menjalankan tugas.

Kegagalan mempertahankan jawatan menteri juga merupakan satu sumpahan sial kerana ke kebodohan pegawai dan penasihat Noh dalam percaturannya yang lepas.

Pada percaturan kali ini, sebagai Pengerusi Perhubungan yang baru dilantik dan pada masa yang sama Noh mesti mempertahankan jawatan Ketua bahagian Tanjong Karang, masih berbaloikah pegawai-pegawai dan penasihat itu dipertahNkan.

Samada Noh mahu atau tidak terima padangan ini terpulang dan i tak rugi apa-apa. 

i masih berniaga seperti biasa dan jika Noh menang atau Kalah tak beri kesan pada i.

Itu sajalah i nak berceloteh malam ni... Ngantuk pula rasanya...

So, selamat malam semua.....


Blogger Seks AAKJ Terima Pingat Kedaulatan Negara (P.K.N)



i rasa bertuah sangat hari ni dapat bersama dengan sahabat-sahabat penerima Pingat Kedaulatan Negara (P.K.N) yang disampaikan sendiri oleh Perdana Menteri Malaysia.

i tengok dorang yang terima pingat tu rasa bangga sangat sesuai dengan bahaya tugasan yang mereka lakukan walaupun mereka hanya wartawan dan pengamal media.

Tetapi i rasa macam pelik sikit bila i terdengar nama Blogger Azmy Awang Klana Jaya (AAKJ) yang turut menerima pingat tersebut.

i bukan nak pertikai tetapi setahu i la blogger AAKJ ni blogger seks.

Kalau tengok dalam blog dia kalau satu hari takde cerita seks memang tak sah.

Menurut rakan-rakan, dia buat begitu sebab nak naikkan 'ranking' blog dia.

Dan yang paling i tak faham dalam banyak-banyak blogger mengapa dia yang rajin copy & paste dan posting cerita seks ini boleh terpilih untuk tugasan di Lahad Datu.

Bagi i la, perkara seperti ini amat memalukan dan boleh menjejaskan imej Pejabat Perdana Menteri sebagai induk pemerintahan negara.

i sebenarnya kasihan dengan PM yang ntah apa penasihat dan pegawainya buat kerja bila terpaksa memilih blogger seks untuk membuat liputan bagi pihak kerajaan.

Seks itu nikmat.. Seks boleh buat duit & Seks  jadikan blogger terkenal... 

Ok. Selamat berbuka puasa.. Byeee


Thursday, August 1, 2013

Azwan Bro Si Jutawan Yang Mahu Jadi Lebih Jutawan Bila Jadi Ketua Pemuda UMNO Malaysia?


Hari ini i dengar satu cerita tentang seorang sahabat kepada sahabat i ni yang katanya antara calon yang mahu bertanding untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia pada pemilihan kali ini.

Nama yang disebut oleh sahabat i ni ialah Khairul Azwan Harun atau nama popularnya Azwan Bro.

i kata pada sahabat i, biarlah dia nak bertanding bukan kita dapat apa-apapun kalau dia menang atau kalah tapi kawan i jawab, 'kalau u tau siapa dia ni mesti u gila nak buat dia jadi suami gelap u', katanya sambil gelak besar.

Pendekkan cerita, dia bagi i tengok profile Azwan Bro ni dan serius memang i tekejut dan terus berangan nak jadikan dia suami kedua i.

Gila u all tau, banyak betul syarikat yang dia jadi shareholder dan kat bawah ni i bagi u all tengok sendiri.

Khairul Azwan Harun started his career in 1999 with Ernst & Young, Chartered Accountants at Kuala Lumpur Office and held senior positions in Business Assurance and Corporate Recovery divisions. He was involved in E&Y corporate advisory assignments at several public listed companies and GLCs. He joined Perak State Government in 2004 and was appointed as CEO of Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan (YBUDR), a state charity foundation in 2010 until 2011. Presently, he is the Deputy Chairman of the Board of YBUDR. He is also an adjunct Lecturer of Management and Leadership at PETRONAS University of Technology

Pangkor World Jetrace Challenge 2012
Azwan representing Chairman Pangkor World Jet Race Challenge 2012.

2012 Perak Aman Jaya Career Carnival
He also Secretariat Chairman 2012 Perak Aman Jaya Career Carnival at Ipoh City Council Plain.

Perak Football Association
Khairul Azwan also Deputy President, Treasurer and Manager for 2011 - 2013

Biosis Group Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is Independent Non-Executive Director of Biosig Group Bhd (Biosig). He is a member of the Audit Committee.

Taipan Merit Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Taipan Merit Sdn Bhd (Taipan).

Lumut Maritime Terminal Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is Director of Lumut Maritime Terminal Sdn Bhd (Lumut Maritime Terminal).

Akademi Pemuda
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is Chairman of Akademi Pemuda (AP).

Mexter Technology Berhad
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Mexter Technology Berhad (Mexter). He have 17.5% Share.

Teknologika Serumpun Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Teknologika Serumpun Sdn Bhd (Teknologika Serumpun).

Lumut Maritime Terminal Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Lumut Maritime Terminal Sdn Bhd (Lumut Maritime Terminal).

Great Colour Holdings Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Great Colour Holdings Sdn Bhd (Great Colour).

Tri-Silver Holding Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Tri-Silver Holding Sdn Bhd (Tri-Silver).

Percetakan Teman Gigih Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Percetakan Teman Gigih Sdn Bhd (Percetakan Gigih).

Nucleus Network Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Nucleus Network Sdn Bhd (Nucleus Network).

Gagasan Astral Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Gagasan Astral Sdn Bhd (Gagasan Astral).

Cerracraft Malaysia Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Cerracraft Malaysia Sdn Bhd (Cerracraft).

Silver Events Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Silver Events Sdn Bhd (Silver Events).

Cerra Ceramics Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Cerra Ceramics Sdn Bhd (Cerra Ceramics).

Junjung Pesona Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Junjung Pesona Sdn Bhd (Junjung Pesona).

Usaha Bina Upaya Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Usaha Bina Upaya Sdn Bhd (Usaha Bina Upaya).

Ladang Korbu Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Ladang Korbu Sdn Bhd (Ladang Korbu).

Tulus Masyhur Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Tulus Masyhur Sdn Bhd (Tulus Masyhur).

Bioenergy Harvest Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Bioenergy Harvest Sdn Bhd (Bioenergy Harvest).

YBU Education Services Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of YBU Education Services Sdn Bhd (YBU Education Services).

YBU Holdings Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of YBU Holdings Sdn Bhd (YBU).

Perumahan YBU Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of Perumahan YBU Sdn Bhd (Perumahan YBU).

YBU Ar Rahnu Sdn Bhd
Mr. Khairul Azwan Bin Harun is shareholder and Director of YBU Ar Rahnu Sdn Bhd (YBU Ar Rahnu).

Banyak kan?.. i bukan nak buat perkara tak baik tulis tentang Azwan Bro ni cuma i tertanya mengapa dia yang sudah punyai harta yang banyak masih mahu melibatkan diri dalam dunia politik yang semakin kotor kebelakangan ini.

Ramai yang memperkatakan tentang calon-calon pemimpin projek akan memerintah negara ini akan datang dan diantaranya disebut nama Azwan Bro.

bagi i la kan, baik lah kiranya mereka yang mempunyai perniagaan besar ini menumpukan sepenuhnya dalam bidang mereka sama macam i ni.. nak buat apa lagi terlibat dalam bidang politik yang akhirnya bakal menyusahkan rakyat yang mengundi kerana pemimpin ini bila sudah menang akan sibuk dengan kerja membolot harta rakyat untuk diberikan pada diri dan kroni.

i dah telek profile Azwan Bro ni dan dia memang baik cuma i sebagai orang berniaga juga nasihatkan biarlah politik kali ini diambil alih oleh orang yang benar-benar boleh menumpukan perhatian mereka kepada tugas yang telah diamanahkan oleh rakyat.

i bukan nak 'sabotaj' Azwan Bro, i cakap ni untuk semua, sudah-sudahla membolot harta dan kekayaan negara untuk diri sendiri dan kroni. 

Rakyat negara ini perlukan perhatian dan jangan nanti salahkan rakyat bila mereka memberontak.

ok dulu untuk hari ini.... byeee 

Monday, July 29, 2013

i Macam Tak Percaya yang Blogger UMNO Ni Rupanya Makan Duit Kerajaan

AAKJ yang dikatakan Blogger tersohor sampai dapat menang anugerah UMNO
i bukan nak tuduh tapi bila i dengar cerita kawan i macam tak pecaya pulak, takan la pejuang UMNO sampai sanggup gadaikan maruah UMNO pasal duit.

Walaupun i bukan ahli UMNO tapi i ambil berat jugalah sebab pemimpin dan pemerintah kerjaan hari ini adalah dari kalangan UMNO BN.

So, i copy dan pastekan cerita tu kat sini bersama gambar yang kawan i bagu tu.. hehehh seksi masa skype ngan wife dia dorang kata..

Dalam UMNO ada banyak kumpulan blogger mahupun Facebooker yang berasakan mereka hebat. Namun rata-rata tahu, blogger pro-UMNO mahupun blogger UMNO hanya beberapa nama sahaja yang jadi perhatian. Yang lain, hanyalah sampingan.

Sebelum PRU 505, memang sudah berlaku perpecahan di kalangan blogger-blogger ini. Walaupun nama-nama besar di kalangan mereka menyerang Pakatan dengan hebat, beberapa orang pula sibuk mengambil dan mencuri nama dengan menyatakan mereka lebih hebat kalau diberi peluang.

Antara pemimpin yang jadi payung untuk berlindung adalah Tengku Adnan, Ahmad Maslan serta beberapa orang yang rapat dengan PM. Salah seorang daripada mereka adalah Datuk Akmar, SUA PM.

Sebuah kumpulan maya pro UMNO yang begitu terkenal kerana berjaya jatuhkan Pak Lah, MYKMU menjadi tempat berkumpulnya blogger-blogger berkenaan. Pengendalinya adalah Johari Ishak dan Abdul Jalil Backer. Menerusi inisiatif kedua-duanya, ramai blogger pro UMNO terbela dan mula nampak dunia.

Dalam mana-mana organisasi, pasti ada kacang hantu atau opportunis yang bijak mengambil kesempatan terutama sekali apabila MYKMU dan kedua-dua pengendali itu mempunyai hubungan baik dengan orang penting termasuklah dengan Akmar.

Antara yang menemui Johari dan Jalil untuk diminta bantuan adalah blogger Azmy Awang Kelana Jaya atau AAKJ. Blogger ini sebenarnya adalah orang politik yang terbuang di sana sini dan sudah hampir muflis tetapi sangat hebat mengangkat diri.

Blogger ini memang pandai mencipta masalah tetapi bijak pula berpura-pura yang dia baik. Nasibnya terumbang-ambing apabila kedudukannya selaku Presiden Nadi Rakyat, iaitu kumpulan Facebooker prokerajaan telah dirampas dan diambilalih oleh Rafi Awang Kecil serta Wan Muhammad Azri Wan Jusoh dengan dia sendiri tercampak keluar bersama beberapa orang pengikut setianya.

Johari dan Jalil telah melakukan kesilapan terbesar dalam kerjaya mereka apabila dengan baik hati memperkenalkan AAKJ kepada Akmar. Akhirnya AAKJ menggunakan nama Datuk Akmar untuk segala urusan bagi kepentingan peribadinya tanpa pengetahuan si pemilik nama. Sebelum itu, dia menggunakan nama Johari dan Jalil untuk mencari pengaruh di kalangan rakan-rakan bloggersnya.


Dalam kejadian terbaru di Command Centre Barisan Nasional di Kem Damai Resort di Bukit Keluang, Kuala Besut, AAKJ telah menyerang beberapa orang blogger UMB iaitu Double Y, 1Peluru, Sangkakala dan seorang lagi blogger yang tidak diingati namanya. Blogger-blogger UMB yang berada di bawah Tun Faisal, dua minggu sebelum datang ke Kuala Besut, telah melancarkan kempen MUTE PRK KUALA BESUT apabila mereka tidak diberikan peranan sekaligus tidak mendapat peruntukan.

Dengan menggunakan nama Datuk Akmar, AAKJ telah cuba berlagak hero dengan melakukan provokasi dan serangan secara peribadi sehingga hampir menimbulkan pergaduhan. Alasannya, dia mahu mempertahankan nama baik bossnya yang dituduh menyonglap duit bloggers sepertimana yang dituduh oleh blogger-blogger UMB itu. Sedangkan cerita Akmar songlap duit blogger, dia yang bisikkan kepada blogger lain sehingga menimbulkan prasangka terhadap Johari dan Jalil.

Tindakannya menyebabkan rahsia pembohongannya terbongkar. AAKJ lebih kepada blogger copy paste menggunakan isteri untuk jalankan kerja-kerja blogging selain Twitter dan Facebook. Dia sendiri buta IT walaupun kerap berlebih-lebihan tentang keupayaannya.

Tidak itu sahaja, konspirasinya dengan beberapa orang penulis di MYKMU seperti Adamyan dan Hackers untuk merampas kuasa dan kepentingan, turut terdedah. AAKJ mengetuai gerakan untuk menggulingkan MYKMU dan memindahkan kesemua projek-projek serta kerja-kerja yang dijalankan oleh MYKMU selama ini ke tangannya dengan menggunakan pengaruh Akmar.

Blogger merangkap Facebooker dan pengikut setianya, Shazuein Azmaini Azmil turut terlibat dalam konspirasi ini. Shazuein yang sebelum itu bekerja dengan KitaGempur.com kendalian Nizam, pegawai khas Noh Omar, diambil bekerja untuk 1Felda Voice, bukan kerana kebolehannya menulis tetapi kerana simpati dengan keadaannya, seorang ibu tunggal yang mempunyai beberapa orang anak dijaga oleh ibunya di kampung. 

Seorang SUA PM seperti Akmar sepatutnya lebih berhati-hati dengan orang seperti AAKJ yang kuat bohong dan temberangnya. Kalau nak buat blog dan buka page Facebook pun, minta Akmar sponsor dia ke luar negara, tetapi blog hantu yang berpuluh-puluh dan tidak terjaga itu pula, tiada sesiapa pun tahu akan kewujudan dan keberkesanannya. Blog dia sendiri pun hanyalah blog copy paste yang penuh dengan cerita porno dan lucah. Hasil tulisannya sendiri, tidak ada. 

Banyak rahsia dari Pejabat Perdana Menteri yang telah dibocorkan oleh AAKJ untuk membuktikan dia lebih berkuasa dari Johari dan Jalil. Tetapi apabila ditanya, dia akan berdalih-dalih dan menyalahkan blogger lain yang tidak ada kaitan dengan Pejabat Perdana Menteri untuk selamatkan diri.

Di Kuala Besut, blogger yang berketrampilan persis orang alim itu tidak dapat jawab kenapa base yang dipilihnya adalah rumah abangnya di Pasir Puteh yang mengambil masa selama 40 minit perjalanan ke Kuala Besut.

Sumber : The Beballians