Jika u all ada maklumat untuk i sebarkan demi mempertahankan ABATA u all boleh kirimkan melalui email: b2bspa@gmail.com

Tuesday, August 13, 2013

@azwanbro Naib Ketua Pemuda yang bakal jahanamkan bangsa Melayu


Hai.. Salam Salam Syawal dan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua yang mengenali diri i.

Sibuk juga beberapa hari ni tapi itu bukan beerti i tak leh nak tulis cerita-cerita menarik tentang penyelewengan golongan elit UMNO dalam blog i ni.

Semalam sambil sembang ngan sahabat spa i dapat pula satu cerita yang tak berapa menarik tentang jutawan muda yang i pernah senaraikan berapa banyak syarikat yang dia ada beberapa minggu lalu.

Azwan Bro seorang jutawan muda yang dikatakan menjadi kaya raya hasil daripada projek-projek UMNO betul ke tidak ni?.

Sahabat i kata Azwan Bro ni punya kerja ialah tukar kulit proposal orang.. tak tau la member i ni kata betul ke tidak tapi bila difikirkan ada juga logiknya.

Kalau tidak bagaimana Azwan Bro boleh jadi director punyalah banyak syarikat kan.

Takpalah itu rezeki dia tapi apa yang menariknya ialah berapa banyakkah wang yang akan Azwan Bro gunakan untuk menang dalam pertandingan merebut jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia?

Kalau saudara-saudari nak tahu tak la banyak sangat wang yang akan dibelanjakan.. cuma dalam anggaran 8 lori sahaja.

hahahaa... jadi apakah persoalannya?..

Persoalannya: bila dah banyak wang yang keluar bagaimana pula nak 'cover' semula wang yang telah dikeluarkan itu?.

seperti yang i tulis dulu, ramai yang kata Azwan Bro ni kaki projek dan buktinya lihatlah sendiri berapa banyak syarikat yang dia ada syer di dalamnya.

Lepas menang jawatan tu nanti Azwan Bro akan bertambah kaya sebab dia akan mintak tolong orang atsan yang memang dah faham kalau bertanding ni memang banyak wang yang habis untuk melobi dan dapatkan projek untuknya.

Apa susah.. syarikat yang dia ada banyak dan dengan itu mudah untuk dia mendapat apa yang dia mahukan iatu projek untuk wang.

Jadi, selepas itu nanti apa akan jadi pada nasib PEMUDA UMNO?

i sebenarnya kesia lihat Pemuda-pemuda UMNO ni.. cuba lihat la sendiri kat kampung-kampung sana apalah yang mereka ni semua ada?

Mereka ini semua hanya dapat makan mewah dan meriah bila ada pertandingan macam ni tapi bila dah habis mereka akan balik ke kehidupan asal dan kalau sebelum tu mereka merempat maka merempatlah jawabnya.

i bukan nak tuduh tetapi inilah hakikatnya apabila pemimpin yang dipilih adalah dari golongan "KAKI PROJEK" dan semetinya mereka akan sibuk dengan rutin harian mereka untuk mencari projek walaupun mereka sudah menjadi pemimpin.

Dimanakah agenda untuk memertabatkan bangsa Melayu?..

Jawapannya: pergi matilah yang penting aku kaya!

i pun orang meniaga jadi i faham rutin orang meniaga jadi mengapa perlu kita memilih pemimpin yang kaki meniaga ini untuk memimpin gerakan bangsa kita?

Bangsa kian musnah dan kita masih memilih untuk meletakkan manusia yang akan menjahanamkan bangsa kita!! untuk apa?

Fikirlah.. i tak rugi apa-apa tapi u all yang akan rugi jika tidak punya apa-apa sebelum bangsa melayu ini hancur kerana kesilapan kita memilih pemimpin yang hanya tahu untuk mencari kekayaan dan tidak memperdulikan nasib anak bangsa.

No comments:

Post a Comment