Jika u all ada maklumat untuk i sebarkan demi mempertahankan ABATA u all boleh kirimkan melalui email: b2bspa@gmail.com

Thursday, October 17, 2013

AZWANBRO BODOH SEBAB BANYAK SANGAT CILOK DUIT RAKYAT PERAK!!!


Azwan Bro yang pernah i ceritakan dulu masih lagi tergantung keputusannya dan setakat tadi dengarnya kemenagan akan diberikan kepada Azwan Bro tetapi tidak rasmi.

Ok.. i ambil cerita kali ni dari sebuah blog yang juga menetang Azwan Bro menjadi Ketua Pemuda UMNO Malaysia dan apa sebabnya..

Kalau di Perak, siapa yang tak kenal dengan Azwanbro, manusia sengkek asalnya tapi kemudian jadi kaya-raya kerana diberi kepercayaan oleh si metalik bernama Zambry Kadir. Kalau di Perak, siapa yang tak kenal dengan pelesit merangkap jembalang tanah ini.

Budak-budak Perak News, anak-anak buah Nizam Kicap cukup tahu macammana pelesit sekor ni bermegah-megah dengan duit cash berjuta-juta ringgit yang dibawa dalam begnya. Punca dapat duit berjuta-juta tunai tu, tak payah tanya ler tapi memang amat mencurigakan. Ramai yang kata, Azwanbro gunakan nama Metalik Perak untuk pungut duit dari tokey-tokey yang berniaga lendir dan pusat-pusat judi haram.

Bagi kengkawan lama, tentu ingat lagi macam mana sebelum Zambry naik jadi Menteri Besar Perak, pelesit ni menangis-nangis dan merayu-rayu minta bantuan kewangan daripada kengkawan lebih-lebih lagi masa isteri pertamanya nak bersalin. Punyalah sengkek masa tu, sampaikan duit untuk bayar hospital pun tak mampu diadakan.

Tapi bila naik pangkat jadi tukang bawa duit Metalik Perak tu, sombong dan juahnya menjadi-jadi. Kengkawan yang rajin duk tolong dia dulu, dia buat-buat tak kenal, malah dalam satu kes, dihalau keluar dari pejabatnya macam anjing kurap.

Sekarang ni, Azwanbro menguasai Yayasan Bina Upaya, YBU, sebuah agensi yang patutnya membangunkan dan memberi bantuan kepada golongan miskin. Malangnya, bila pelesit dan syaitan dilantik ke jawatan itu, yang dia buat bukanlah bantu orang miskin, tapi dia menyebat duit orang miskin untuk dirinya sendiri.

Itu pasallah, Azwanbro boleh upah ramai blogger dan Facebooker pro-Umno untuk berkempen bagi pihaknya. Dia tak turun pun ke akar umbi tapi cukup dengan menghantar RM20,000 ke setiap Bahagian bersama cai untuk menaikkan namanya. Disebabkan Pemuda UMNO memang jenis lahap dengan duit, mudahlah kerja Azwanbro untuk dapat undi deme.

Baru kejap tadi, team macai Azwanbro buat PC di Pan Pac pertikaikan keputusan pemilihan. Kata deme, Azwanbro dapat undi lebih 73. Pengumuman JK Pemilihan UMNO yang Azwanbro atau nama sebenarnya Khairul Azwan seri dengan Jamawi Jaafar, dikecam dan dipertikaikan. Deme kata, Azwanbro dapat 76 undi.


Macai utama Azwanbro, Anuar Ariffin dalam PC kejap tadi, kata, deme dah hantar surat bantahan kepada TS Tajol. Dakwa dah check angka dengan wakil-wakil calon deme. Macai lagi sakit hati bila Jamawi dalam Facebook berkata, dia yakin menang kiraan undi popular sekalipun hilang 6 undi Bahagian di Sabah.

Kalau dah jenis kaki songlap, akhirnya terbarailah jugak kebodohannya. Kenyataan yang dibuat oleh Azwanbro dan macai-macainya akan buatkan dia kalah secara automatik. Pelesit itu dan macai-macainya dah gelabah sampai perlu pertikaikan keputusan sampai dah tak boleh sabar tunggu hari Rabu. 

Udah-udahlah tu yop... doa isteri pertama komer yang teraniaya dulu dan doa orang-orang miskin yang komer balun duit deme, dah dikabulkan Tuhan. Takkan nak tunggu kudis jadi kat mulut baru komer nak terima hakikat kut?
Ok u all dah baca dan u all  nak ke penyamun ni jadi Ketua Pemuda u all??

1 comment: